loading...
برترینها021 برترین سایت تفریحی , سرگرمی و عکس
موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان


برترین عطر و ادکلن های روز دنیا با قیمت عالی در کانال تلگرام عطر کده


آخرین ارسال های انجمن
reza بازدید : 1118 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (2)

مصاحبه افشاگرانه جواد نکونام علیه امیر قلعه نوعی ......

 

 

در پی مصاحبه افشاگرانه جواد نکونام علیه امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال گفته است او باید به زودی در دادگاه قضایی مستندات خودش را درباره اتهاماتی که زده ارائه کند. نکونام از قلعه‌نویی نام نبرده و در مصاحبه‌اش از او به عنوان آقای سرمربی یاد کرده. قلعه‌نویی هم جای به زبان آوردن نام نکونام گفته است «این بازیکن».

نکونام که هفت سال در لالیگا سابقه بازی در اوساسونا را دارد، قرار است به پمپلونا بازگردد تا در فصل جدید لیگا آدلانته به عنوان کاپیتان، اوساسونا را برای بازگشت به لالیگا یاری دهد. این تیم در هفته نخست باید با بارسلونا روبرو شود. او درباره جدایی از اوساسونا و حضور در استقلال به خبرآنلاین گفته: «می‌توانستم در اسپانیا بمانم اما نه تنها از بازوبند گذشتم بلکه قید مربیگری را هم زدم. زیرا قراردادم بندی داشت که می‌توانستم مربیگری را هم در اوساسونا شروع کنم ولی دوست داشتم با استقلال خداحافظی کنم، همه‌چیز را‌‌ رها کردم و به ایران آمدم. اما در استقلال گفتند اینجا باید برای خودت باند درست کنی وگرنه موفق نمی‌شوی.» بازگشت به ایران پر از حاشیه بود. او در این باره گفت: مافیا در فوتبال ایران وجود دارد. شما به ادبیاتشان نگاه کنید. چطور در رختکن به بازیکن فحش‌های آنچنانی می‌دهند؟ از کسی که می‌خواهد با بازیکن یقه به یقه شود چه توقعی دارید؟ جالب است می‌گویند روزنامه نمی‌خوانیم. اتفاقاً تمام سایت‌ها و روزنامه‌ها را خط به خط می‌خوانند و حتی چند نفر برایشان کار می‌کنند. هرکس علیه آقایان بنویسد می‌شود اجنبی‌پرست اما به نفعشان بنویسد می‌شود آدم خوب. نکونام می‌گوید: «می‌توانستم سکوت کنم، به اسپانیا بروم. سپس فوتبال را کنار بگذارم و مدام بگویم درباره گذشته حرف نمی‌زنم. ولی دلم می‌سوزد برای استقلال و این طرفداران که شاهد دیکتاتوری هستند. هوادار اجازه ندارد حرفش را بزند چون تا چیزی بگوید، او را به رختکن می‌برند تا زیر چشمش را کبود کنند.»

جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران در شرح مشکلات استقلال گفت:

«به ‌فرد دلال نزدیک به سرمربی که حق بازیکنی جوان را خورده‌ بود گفتم باید پولش را بدهی. در جوابم گفت این هفته او را بازی می‌دهیم! در اتاق ۱۵۱ هتل المپیک که اتاق خود سرمربی بود صحبت کردیم. من گفتم این ظلم است، چون درست تمرین نکرده. ولی گفت دیر شده و من گفته‌ام که بازی کند. فردا آن بازیکن جوان در ترکیب بود! چطور سرمربی‌ با حرف‌ یک دلال، بازیکن را از ترکیب بیرون می‌گذارد یا او را وارد ترکیب می‌کند؟» فرد مورد اشاره نکونام، «میم. عین» نام دارد که پیش از این از سوی ستاد مبارزه با تخلفات حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، از هرگونه فعالیت منع شده بود. حجت‌الاسلام علیپور هم درباره او در برنامه ۹۰ به تندی صحبت کرد.

نکونام می‌گوید: آن بازیکن جوان در ابتدای ورود به استقلال خیلی خوب کار می‌کرد، تا زمانی که دوست سرمربی به او گفت یا ماشینت را بده یا در قطر سکونشین می‌شوی. او هم نداد و رفت روی سکو! بعد از آن هم مجبور شد از استقلال برود. نکونام می‌گوید: در رشت و بازی با داماش، این آقا پیش من آمد و گفت یک سیم کارت به من بده! گفتم به چه جراتی چنین خواسته‌ای داری. از‌‌ همان روز زیر آبم را زدند. آقای سرمربی فوق‌العاده دهن‌بین است و اگر ۲۰ سال با شما دوست باشد و یک نفر پشت سرتان حرفی بزند، سریع باور می‌کند و ناگهان تبدیل به دشمن می‌شود. بازیکنی شب بازی با تراکتورسازی گفت فردا بازی نمی‌کنی! او از کجا ترکیب را می‌دانست؟ نشان به آن نشان که در قهوه‌خانه‌ای در فرحزاد ترکیب را به او گفته بودند! جواد نکونام در پاسخ به جزئیات جدایی‌اش از استقلال گفت: در جلسه‌ای گفتند نیازی به نکونام نداریم، رضایتنامه‌اش را بدهید. اما جرأت نداشتند این حرف‌ها را به طرفداران بگویند. در جلسه گفتند برو ولی در مصاحبه‌ها حرف دیگری زدند. چون عادت کرده‌اند دروغ بگویند. من مجبور شدم به کویت بروم. اگر به الریان می‌رفتم باید مقابل استقلال در لیگ قهرمانان بازی کنم. فقط دو راه داشتم؛ یا در خانه بمانم و فوتبال را از تلویزیون نگاه کنم یا اینکه به کویت بروم. او درباره اختلافات امیر قلعه‌نویی با سرمربی تیم ملی گفت: به کی‌روش تهمت زدند و مردم خیلی زود فهمیدند که اینها دروغ است. من آخرین نفری بودم که به اردوی تیم‌ ملی اضافه شدم و مشخص شد که کی‌روش هیچ دخالتی نداشته. آقایان با یک دلال رفتند پیش یک آدم معروف برای آنکه به تیم‌ ملی برسند. نکونام که ۱۴۳ بازی ملی دارد درباره توانایی فنی سرمربی استقلال گفت: «دو روز رفتند تمرین یک تیم آلمانی را از پشت فنس نگاه کردند، هنوز دارند درباره‌اش حرف می‌زنند و می‌گویند ما آنجا دوره دیدیم. همین الان می‌توانم تمرین یک سال استقلال را به شما بگویم. بازیکنان شکل تمرینات را از روز اول می‌دانند چون آقایان اصلاً مربیگری بلد نیستند.» نکونام در شرایطی در استقلال نیمکت‌نشین شد که به عنوان کاپیتان تیم ملی، در ورزشگاه آزادی هت تریک کرد. او در این باره می‌گوید: «دیدم در لیست تیم جایی ندارم. چون سه گلی که زدم مثل تیر در چشم آقایان بود. دیگر همه مردم می‌دانند چقدر نقشه کشیدند که جای کی‌روش را بگیرند. یادشان رفته یکی از بهترین تیم‌های تاریخ ایران را در جام ملت‌های مالزی اوت کردند.» بازیکن تیم ملی ایران در دو جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ خطاب به سرمربی آبی‌پوشان گفت: اگر شما استقلال و هوادارانش را دوست دارید، چرا در سالی که با تراکتورسازی جلوی استقلال قرار گرفتید، در راهرو با دو بازیکن استقلال دعوا کردید؟ چطور بعد از شکست ۳ بر ۲ استقلال مقابل پرسپولیس بالا و پایین می‌پریدید و خوشحالی می‌کردید؟ نکونام در پایان گفته اگر مجبور می‌شود از خط قرمز‌ها نیز خواهد گذشت و داستان سفرهای استانی را هم خواهد گفت.

پاسخ قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی در پاسخ به اظهارات نکونام به سایت باشگاه استقلال گفت: جهت روشن شدن ذهن هواداران استقلال لازم است اشاره کنم اگر امروز این بازیکن به استقلال برگشته بود الان بهترین آدم روی زمین بودم. هواداران می‌توانند به مصاحبه این بازیکن بعد از مراسم توپ طلای آسیا مراجعه کنند تا متوجه شوند. آن روز من مرد بودم و با معرفت. ایشان چند بار گفت به خاطر قلعه‌نویی به استقلال آمدم اما حالا همه چیز تغییر کرده. قلعه‌نویی در اظهاراتش، علی کفاشیان را واسطه حضور نکونام در استقلال دانسته و گفته: «او ابتدای فصل گذشته با درخواست رئیس فدراسیون در استقلال ماندنی شد. کفاشیان با من تماس گرفت و خواست که این بازیکن یک فصل دیگر در استقلال بماند و من به احترام ایشان، مخالفت نکردم. حتی بعد از اینکه به کویت رفت و همه حرف‌های تکراری امروزش را عنوان کرد، من به کفاشیان گلایه کردم و او از من دلجویی کرد و گفت که خودم هم هنوز این جماعت را نشناخته‌ام.» اما ساعتی پس از مصاحبه قلعه‌نویی، علی کفاشیان پس از حضور در جلسه سازمان لیگ درباره اینکه استقلال نکونام را به خاطر صحبت‌های او نگه داشته بود، گفت: ‌ «این مسئله چه ارتباطی به من دارد؟» سرمربی استقلال همچنین یادآور شد: این بازیکن مدعی شده اتفاق‌هایی در تیم رخ داده، چرا ایشان سکوت کرد و این اتهامات را مطرح نکرد و موقعی این حرف‌ها را به زبان آورد که از استقلال جدا شد؟ بهترین پاسخ، زبان قانون است. ایشان باید به زودی در دادگاه قضایی مستندات خودش را درباره بحث جانشینی کی‌روش، شادی بعد از شکست استقلال و مسائل دیگر را ارائه بدهد. سید سعیدرضا سیف افجه‌ای سخنگوی باشگاه استقلال هم گفته: «نکونام نباید با ادیبات سخیف حرف می‌زد. سابقه درخشان امیر قلعه‌نویی برای همه مشخص است و این گونه مصاحبه کردن، بیشتر برای مطرح شدن مصاحبه شونده است.»

reza بازدید : 2276 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (1)

این روزها پروژه ای برای خراب کردن علی کریمی به راه افتاده که به همین دلیل مهناز افشار نامه ای را خطاب به علی کریمی منتشر کرد.

 

 

 

 

برای مشاهده متن نامه به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

reza بازدید : 1035 چهارشنبه 23 فروردین 1391 نظرات (1)

بولدوجکت



"بولدوجکت"


این دارو در برخی از کشورها با نام تجارتی "بولدنون آن دسیلنات" نیز تهیه و تولید می گردد. این دارو در اصل برای مصارف دامپزشکی تهیه و تولید می شود اما به دلیل تاثیرات آنابولیکی در خور توجهی که دارد, به شدت مورد توجه و علاقه ورزشکاران رشته های قدرتی قرار گرفته است. اثرات آندروژنیک این دارو بسیار کم و اثرات آنابولیک آن بسیار قدرتمند است. مصرف این دارو حتی اگر به تنهایی و بدون همراهی سایر استروئیدها صورت بگیرد, با افزایش در خور توجه حجم و قدرت بدنی همراه خواهد بود. اما با این وجود مصرف این دارو به همراه سایر استروئیدها نتایج درخشان تری را به ارمغان می آورد.

ورزشکارانی که به قصد افزودن بر حجم توده عضلانی, این دارو را مصرف می کنند, غالبا آن را به همراه "دیانابول", "آنادرول" و یا فرم های تزریقی تستوسترون نظیر : "سوستانون 250" مصرف می کنند. این دارو به ندرت به هورمون های جنسی زنانه تبدیل شده و به ندرت موجب بروز عوارضی نظیر نوک سینه در مردان می گردد.


ورزشکارانی که این دارو را به همراه "پارابولان", "هالوتستین" و یا "وینسترول" مصرف می کنند, سفتی و تراشیدگی بسیار مطلوبی را در عضلات خود تجربه می کنند. دز مصرف این دارو در حدود 200 الی 400 میلی گرم در هفته توصیه شده است. تزریق ها معمولا به صورت یکروز در میان انجام می شود.

در صورتی که این دارو مدام از یک نقطه بدن تزریق گردد, ممکن است با تجمع دارو و متورم شدن ناحیه تزریق همراه باشد. برای جلوگیری از این عارضه می توان ناحیه تزریق را به طور مداوم تغییر داد. تورم بوجود آمده در محل تزریق غالبا به خودی خود از بین می رود اما در صورتی که این عارضه به مرور زمان برطرف نشد, به پزشک مراجعه نمایید و آن را درمان کنید.


این دارو در ویالهای 10 میلی لیتری تولید و عرضه می گردد که هر میلی لیتر از آن حاوی 200 میلی گرم ماده موثر می باشد.



reza بازدید : 2480 سه شنبه 15 فروردین 1391 نظرات (0)

هورمون رشد (سوماتروپین)



سوماتروپین (هورمون رشد)


موارد مصرف :


سوماتروپین در درمان کوتاه قدی ناشی از کمبود "هورمون رشد" از جمله در کوتاه قدی در سندروم ترنر به کار می رود.


مکانیسم اثر :


هورمون رشد یکی از هورمون های هیپوفیز قدامی می باشد.


دارو شناختی :


نیمه عمر مصرف دارو به دنبال تزریق وریدی 20 الی 30 دقیقه و پس از تزریق عضلانی یا زیر جلدی حدود 3 الی 5 ساعت است. طول اثر دارو 12 تا 48 ساعت است. متابولیسم دارو کبدی و دفع آن از طریق صفرا می باشد.


موارد منع مصرف :


در هیپوتیروئیدیسم درمان نشده یا تومورهای بدخیم به خصوص تومورهای داخل جمجمه ای که به طور فعال در 12 ماه گذشته رشد کرده باشد نباید مصرف شود.


هشدارها :


1-      مصرف دارو تنها در بیماران با صفحه رشد مجاز می باشد.

2-      در افراد مبتلا به دیابت ممکن است تنظیم مقدار مصرف داروی ضد دیابت لازم باشد.


عوارض جانبی :


تشکیل آنتی بادی, واکنش های موضعی آلرژیک, درد و تورم در ناحیه تزریق, افزایش خوش خیم فشار داخل جمجمه ای, اگرومگالی یا غول آسایی, بزرگ شدن چانه و بزرگ شدن استخوان های گونه ها و انگشتان دست ها و پاها نیز با مصرف این دارو گزارش شده است.


تداخل های دارویی :


استفاده همزمان مقادیر بالای استروئیدهای آنابولیک, آندروژن ها, استروژن ها و هورمون های تیروئیدی با این دارو سبب تسریع در بسته شدن اپی فیزها می شود. مصرف طولانی مدت مقادیر درمان کورتیکوتروپین و مقادیر بالای خوراکی کورتیکواستروئیدها, سبب مهار پاسخ به هورمون رشد می شود.


نکات قابل توصیه :


1-      قبل از به کار بردن این فرآورده باید حساسیت به هورمون رشد و مصرف همزمان سایر داروها بخصوص کورتیکواستروئیدها و کورتیکوتروپین را در نظر گرفت.

2-      دارو باید به مقدار مناسب تجویز شده و میزان رشد به طور منظم توسط پزشک تعیین شود.

3-      در صورتی که درمان با شکست مواجه شود, تست های سرولوژیک برای تعیین میزان آنتی بادی هورمون رشد انجام گردد.

4-      سن استخوان طی درمان باید هر سال تعیین شود.

5-      تزریق داخل عضلانی این دارو بسیار دردناک می باشد.



منبع : هفته نامه البرز

reza بازدید : 1142 سه شنبه 15 فروردین 1391 نظرات (0)

اکسی متولون



اکسی متولون


این دارو تقریبا همانند تستوسترون عمل می کند با این تفاوت که خواص آنابولیکی این ترکیب تقویت و اثرات آندروژنیک آن تضعیف شده است. این دارو با احتباس کلسیم, سدیم, پتاسیم و کلرور فسفات و آب, باعث افزایش وزن و رشد استخوانها می گردد.


موارد مصرف :


اکسی متولون یک استروئید آنابولیک است که مانند سایر استروئیدهای آنابولیک در درمان کم خونی ناشی از ضعف شدید مغز استخوان و پیشگیری از عواقب آنژیوادم ارثی و یا درمان تاخیر در رشد, مصرف می شود.


مکانیسم اثر :


استروئیدهای آنابولیک با دخالت در متابولیسم پروتئین ها و تحریک اشتها باعث تغییر ذخیره پروتئین می شوند. همچنین با افزایش تولید اریتروپوئیتین و افزایش میزان گلبول های قرمز و هموگلوبین باعث بهبود کم خونی می شوند.


موارد منع مصرف :


در صورت ابتلا به سرطان پستان, عیب شدید کار کبد, افزایش شدید کلسیم خون و سرطان پروستات نباید مصرف شود.


هشدارها :


1-      در صورت وجود ناراحتی قلبی یا سابقه انفارکتوس میوکارد باید با احتیاط مصرف شود.

2-      این دارو ممکن است باعث کاهش قند خون در افراد دیابتی شود.


عوارض جانبی :


آکنه یا روغنی شدن پوست, بزرگ شدن کلیتوریس در زنان یا آلت تناسلی مردانه, خشن شدن صدا در زنان, اختلالات قاعدگی و رشد غیر طبیعی مو, افزایش نعوظ در مردان, تحریک پذیری مثانه, حساس شدن پستان ها و ژینکوماستی از عوارض جانبی این دارو هستند.


تداخل های دارویی :


مصرف همزمان اکسی متولون با داروهای ضد انعقاد ممکن است باعث افزایش اثرات این داروها شود. مصرف همزمان با سایر داروهای سمی برای کبد ممکن است باعث تشدید عوارض سمی دارو بر روی کبد شود.


نکات قابل توصیه :


1-      درمان با دارو باید با حداقل مقدار مصرف شروع شود.

2-      مصرف رژیم غذایی متعادل از نظر پروتئین و کالری برای دست یابی به اثرات درمانی مناسب لازم است.


مقدار مصرف :


دز مصرف پزشکی این دارو بین 1 الی 5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن تشخیص داده شده است. برای درمان کم خونی ممکن است به 3 الی 6 ماه درمان نیاز باشد.


هفته نامه البرز

 


reza بازدید : 856 جمعه 11 فروردین 1391 نظرات (0)

تستوسترون سی پیونات



تستوسترون سی پیونات


این دارو پر مصرف ترین داروی تستوسترون بوده و دارویی محلول در چربی است. این ترکیب, اثرات آندروژنیک و آنابولیک بسیار قدرتمندی داشته همچنین در بدن به راحتی تبدیل به هورمون های جنسی زنانه و در نتیجه ژینکو ماستی می شود. بسیاری از ورزشکاران عقیده دارند که این ترکیب نسبت به "انانتات" آب و املاح بیشتری را در بدن ذخیره می کند.


طریقه مصرف :


به منظور کسب نتیجه بهتر معمولا این دارو را به همراه استروئیدهای دیگر مصرف می کنند. معمولا 250 الی 1000 میلی گرم از این دارو به همراه "تستوسترون انانتات" مصرف می شود.

تقریبا تمام موارد ذکر شده در مورد "تستوسترون انانتات" در مورد این دارو نیز صدق می کند.


عوارض جانبی :


عوارض جانبی این دارو بیشتر به خاطر خواص آندروژنیکی بسیار قدرتمند آن و همچنین احتباس آب و املاح اتفاق می افتد. کسانی که از عارضه فشار خون رنج میبرند یا به محض استفاده از استروئیدهای آنابولیک دچار این عارضه می شوند, باید در استفاده از این دارو رعایت احتیاط کنند. با مصرف این دارو جوش های پوستی مخصوصا در نواحی پشت, سینه, شانه ها و بازوها دیده میشود.


کسانی که به وفور از این دارو استفاده کرده اند, معمولا دچار عوارض جانبی آن میشوند که این عوارض غالبا پس از قطع دارو بروز می کنند. از ویژگی های این افراد می توان به بروز علائم زنانگی, ژینکوماستی, نیاز به تزریق آنتی استروژن, کاهش قدرت باروری و در نهایت عقیمی اشاره کرد.


از دیگر عوارض جانبی این دارو می توان به کم شدن تعداد اسپرم ها, کوچک شدن و به تحلیل رفتن بیضه ها و مخصوصا افزایش حالت های تهاجمی و پرخاشگری اشاره کرد.


این دارو به صورت آمپولهای 50 , 100و 200 میلی گرم و تحت عناوین تجارتی مختلف از قبیل :

""Andro-cup" , "Andronate" , "Depo-test" "Depotest" , "Testoject" , "Testosterone Cypionate" , "Duratest"


و غیره در بازارهای جهانی به فروش میرسد.


 

 

reza بازدید : 1752 چهارشنبه 09 فروردین 1391 نظرات (0)

تستوسترون (تستوسترون پروپیونات)



تستوسترون پروپیونات


تفاوت اصلی بین "پروپیونات" , "سی پیونات" و"انانتات" در طول مدت اثر آنهاست. در مقایسه با دو ترکیب دیگر "پروپیونات" معمولا مدت اثر کوتاهتری دارد. طول اثر این دارو معمولا بین 1 الی 2 روز است. علاوه بر این, احتباس آب و املاح کمتری را سبب می شود. این دارو به علت اینکه سریعتر از بقیه جذب بدن می شود, معمولا در کوتاه مدت باعث افزایش مطلوب انرژی, قدرت و وزن می گردد.


طریقه مصرف :


بهترین نتیجه از مصرف این دارو زمانی حاصل می شود که روزانه یا یک روز در میان به مقدار 50 الی 100 میلی گرم از این دارو تزریق گردد. این دارو در ترکیب با استروئیدهای دیگر معمولا موثرتر عمل می کند. تزریق 100 میلی گرم از این دارو هر دو روز یکبار با 50 میلی گرم "وینسترول دپو" به صورت 2 روز یک بار و مصرف 30 میلی گرم "دیانابول" در روز بسیار تاثیر بخش بوده است. برای جلوگیری از احتباس آب و املاح نیز میتوان از "نولوادکس" و "پروویرون" بهره برد. ترکیب 100 میلی گرم "تستوسترون پروپیونات", به صورت هر 2 روز یکبار و 50 میلی گرم "وینسترول دپو" در روز یا 76 میلی گرم "پارابولان" به صورت هر 2 روز یکبار و 25 میلی گرم "اکساندرولون" در روز برای عضله سازی سریع کاملا ایده آل است.


عوارض جانبی :


اگر چه عوارض جانبی این دارو همانند "انانتات" و "سی پیونات" است اما معمولا کمتر از عوارض دو داروی فوق دامنگیر ورزشکاران میشود. در صورت مصرف دزهای بالا, این دارو موجب بروز عوارضی همچون : آکنه, ریزش موی سر و خشونت صدا می شود. افزایش شدید میل جنسی در هر دو جنس مردان و زنان نیز با مصرف این دارو گزارش شده, اما علیرغم میزان بالای تبدیل این دارو به استروژن, عارضه ژینکوماستی ناشی از تزریق آن, معمولا کمتر از دو داروی دیگر گزارش شده است. به منظور جلوگیری از محدود شدن ترشح طبیعی هورمون های جنسی در مردان, مصرف این دارو همزمان با "HCG" و "کلوماید" توصیه می شود.


ماده موثر این دارو "تستوسترون پروپیونات" است. این ترکیب به صورت آمپولهای 100, 50 ,40 25, 10, 5 میلی گرم و تحت عناوین تجارتی گوناگون از قبیل:


تستوسترون - تستکس - هایبولین - اندرولان -اگو ویرون


و غیره در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

 

reza بازدید : 1178 یکشنبه 28 اسفند 1390 نظرات (0)

تستوسترون


تستوسترون انانتات


تستوسترون انانتات نیز یکی از هورمون های آندروژن طبیعی است که به طور طبیعی در بدن تولید شده و مسئول رشد و توسعه اندام ها و ویژگی های جنسی در مردان است. این دارو برای درمان بیماری ها و علائم ناشی از کمبود هورمون های جنسی در بدن توصیه و تجویز می شود. این ترکیب برای درمان کم خونی های مقاوم به درمان طبیعی نیز به کار گرفته می شود. این دارو حتی در مورد کودکان و زنان نیز تجویز می گردد.


این دارو همچنین در پرورش اندام و ورزش های قدرتی دیگر نیز کاربرد دارد. این دارو که تحت عناوین تجارتی مختلف تولید و عرضه می شود تستوسترونی طولانی اثر بوده و بسته به ویژگی های متابولیکی افراد, به مدت 2 یا 3 هفته در بدن به صورت فعال باقی می ماند. اما بدنسازان و وزنه برداران قدرتی به طور متوسط هفته ای یک تزریق از این دارو را انجام می دهند. این موضوع نشان میدهد که نیمه عمر پلاسمایی این دارو در خون حدود 7 روز می باشد.


این دارو آندروژنی بسیار قدرتمند است که ترجیحا باید به همراه آنابولیکی دیگر مصرف شود. این ترکیب امکان افزایش سریع حجم و قدرت عضلانی را فراهم خواهد کرد. افزایش سریع وزن و قدرت معمولا با احتباس آب و املاح فراوان همراه خواهد بود. که این امر به شدت مورد پسند وزنه برداران سنگین وزن واقع می شود. مصرف "تستوسترون انانتات" "تستوسترون سی پیونات" و "سوستانون 250" برای این دسته از ورزشکاران کاملا مناسب است. مصرف دوزهای 500, , 1000 و یا حتی 2000 میلی گرم از داروی "انانتات" نیز دیده شده است.


طریقه مصرف :


مصرف این دارو باعث افزایش هورمون های جنسی زنانه در بدن شده و به همین علت نیز مصرف "پروویرون" و " نولوادکس" نیز به میزان 500 میلی گرم در هفته و به همراه آن توصیه شده است. این دارو باعث تسریع ریکاوری نیز می شود. برای افزودن به حجم توده عضلانی این دارو با "آنادرول 50", "دیانابول", "دکادورابولین" و "پارابولان" نیز مصرف می گردد. به طور مثال 100 میلی گرم آنادرول در روز, 200 میلی گرم دکادورابولین در هفته, 500 میلی گرم تستوسترون در هفته به خوبی پاسخگوی توقعات ورزشکاران خواهد بود.


دز مصرف این دارو معمولا از 250 میلی گرم تا 2000 میلی گرم در هفته متغیر است اما دز توصیه شده بین 250 تا 1000 میلی گرم در هفته است. در صورت مصرف این دارو در دز های بالا, کل مقدار مصرفی را در 2 تزریق تقسیم کرده و در طول هفته و با رعایت فواصل منظم مصرف کنید.

این دارو با تاثیر بر غده های هیپوتالاموس و هیپوفیز باعث کم شدن و حتی توقف ترشح طبیعی هورمون تستوسترون در بدن می شود. بنابراین کسانی که از این دارو استفاده می کنند باید هر 6 یا 8 هفته, یک دوره از داروی "HCG" استفاده کنند. یک تزریق 5000 واحدی از "HCG" در هر 5 روز و در کل 3 تزریق کافی به نظر میرسد. در پایان دوره ی مصرف "انانتات" استفاده از داروهای "کلوماید", , GCG"" و " نولوادکس" و "کلن بوترول" توصیه شده است.


عوارض جانبی :


عوارض جانبی این دارو بیشتر به خاطر خواص آندروژنیکی بسیار قدرتمند آن و همچنین احتباس آب و املاح اتفاق می افتد. کسانی که از عارضه فشار خون رنج میبرند یا به محض استفاده از استروئیدهای آنابولیک دچار این عارضه می شوند, باید در استفاده از این دارو رعایت احتیاط کنند. با مصرف این دارو جوش های پوستی مخصوصا در نواحی پشت, سینه, شانه ها و بازوها دیده میشود.

کسانی که به وفور از این دارو استفاده کرده اند, معمولا دچار عوارض جانبی آن میشوند که این عوارض غالبا پس از قطع دارو بروز می کنند. از ویژگی های این افراد می توان به بروز علائم زنانگی, ژینکوماستی, نیاز به تزریق آنتی استروژن, کاهش قدرت باروری و در نهایت عقیمی اشاره کرد.

از دیگر عوارض جانبی این دارو می توان به کم شدن تعداد اسپرم ها, کوچک شدن و به تحلیل رفتن بیضه ها و مخصوصا افزایش حالت های تهاجمی و پرخاشگری اشاره کرد.


مصرف "تستوسترون انانتات" در زنان باعث بروز علائمی همچون : آکنه, طاسی, بروز خواص مردانه, رویش موهای زاید در بدن و کلفتی صدا می گردد. مقدار مصرف این دارو در زنان 250 میلی گرم در هر 7 الی 10 روز توصیه شده است.


ماده موثر این دارو "تستوسترون انانتات" است. این دارو به صورت آمپولهای 50, 100, 200, ,250 میلی گرم در میلی لیتر و تحت عناوین مختلف تجارتی از قبیل :

"Andropository", "Andro 900" , "Androtardaryl", "Dura-Testosteron", "Everone", "Teson L.A", "Testaval"


و غیره در بازارهای جهانی به فروش می رسد.


منبع : کتاب دوپینگ و داروهای نیروزا در پرورش اندام

نویسنده : صادق سلامی

تعداد صفحات : 2

درباره ما
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های ایرانی به ثبت رسیده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما طرفدار کدام تیم هستید؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 549
  • کل نظرات : 539
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 4722
  • آی پی امروز : 138
  • آی پی دیروز : 117
  • بازدید امروز : 189
  • باردید دیروز : 1,068
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 3,786
  • بازدید ماه : 3,786
  • بازدید سال : 150,778
  • بازدید کلی : 5,335,439